Jubileusz 10 lat projektu
Imponujący bilans 10 lat pracy to: 700 warsztatów z pielęgnacji i makijażu w 18 szpitalach w 12 miastach Polski. Wzięło w nich udział 7.000 Polek chorych na nowotwory. Dzięki hojności sponsorów z branży kosmetycznej w ręce pacjentek trafiło 80.000 kosmetyków.
W części oficjalnej goście obejrzeli film o Fundacji oraz poznali jego bohaterki. Wg jednej z nich, Agnieszki Gościniewicz, udział w warsztacie Piękniejszego życia był impulsem do realizacji odważnych pomysłów. W imieniu szpitali, w których prowadzone są zajęcia, głos zabrała dr Hanna Tchorzewska-Korba, Szefowa Zakładu Rehabilitacji warszawskiego Centrum Onkologii. Lubelska koordynatorka dr hab. Kamila Wojas-Krawczyk opowiedziała jak dużą satysfakcję i radość daje pomoc pacjentkom a Małgorzata Hemperek z Lublina i Edyta Łasak z Krakowa jak wiele dobrego warsztaty dają chorym. Podziękowania dla sponsorów z rąk Prezes Fundacji i Dyrektor Generalnej Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego- Blanki Chmurzyńskiej- Brown odebrali reprezentanci Rady Fundacji: Pani Katarzyna Furmanek z Laboratorium Floslek oraz Wojciech Soszyński, prezes Oceanic SA. Maria Majdrowicz i Katarzyna Klatt opowiedziały w jaki sposób, ponad 10 lat temu, zachęciły Zarząd Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego oraz polski świat onkologii do zorganizowania warsztatów.
To pogodne, uroczyste popołudnie zwieńczyło 10 lat wspólnych starań sponsorów i wolontariuszy. Był to główny temat rozmów podczas pikniku. Zaczęło się ulewą, ale ciepły nastrój przegonił deszcz i zaświeciło słońce! Miłym zakończeniem części oficjalnej był mini recital Piotra Zemły- młodego wokalisty obdarzonego wyjątkowym ciepłym głosem. Całość, z nieukrywanym wzruszeniem, poprowadził Mateusz Hładki .
Piękniejsze Życie to jedyny projekt jednoczący polską branżę kosmetyczną. Firmy, które na co dzień konkurują na rynku, od 10 lat, ramię w ramię wspierają Polki chore na nowotwory. Podczas warsztatów wolontariuszki przekazują pacjentkom proste metody dbania o urodę w trudnym czasie leczenia onkologicznego. Każda uczestniczka otrzymuje zestaw kosmetyków różnych marek – przekazanych przez sponsorów.
Jubileusz odbył się dzięki wsparciu finansowemu Sponsora Głównego pikniku - Banku PKO BP. Patronat medialny nad wydarzeniem objęły Wiadomości Kosmetyczne. Nieocenionej pomocy w organizacji spotkania udzieliły firmy: Pro4Media, Catering Polski oraz TPS Film.
Film z wydarzenia: youtu.be/88zblW0Y-6U